24 marzo 2010

Heaven Benchmark 2.0



Cambios en la Versión 2.0
-Carga de teselación más pesada
-Diversas optimizaciones para el motor
-Incorporación de nuevos objetos complejos
-Banderas movidas por la física.
-Más luces dinámicas
-Mejora de algunos elementos previos
-Incorporación de modos de teselación "moderado" y "extremo"

Teselación por Hardware

El elemento distintivo de este benchmark es la teselación por hardware, una tecnología escalable orientada a la subdivisión automática de polígonos en partes más pequeñas, de forma que los juegos ganan drásticamente imágenes más detalladas y elaboradas sin que esto repercuta negativamente en el desempeño.


Hay tres modos disponibles de teselación en esta nueva versión

Modo Moderado
Este modo está orientado a proveer un desempeño razonable en un amplio rango de hardware DX11.
Modo Normal
Es el modo original disponible en el benchmark el cual muestra una tasa calidad/desempeño óptima.
Modo Extremo
Está diseñado para alcanzar las perspectivas de la nueva serie de equipos con tecnología DX11 los cuales llevan los niveles de teselación hasta el extremo

más información

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ENGLISH VERSION


Changes in version 2.0

* Heavier tessellation load
* Several major optimizations of the engine
* Added new elaborated objects in the world
* Physics-driven flags
* More dynamic lights
* Enhancements of some old assets
* Introduced "moderate" and "extreme" tessellation modes

Hardware Tessellation

The distinguishing feature of the benchmark is hardware tessellation, a scalable technology aimed for automatic subdivision of polygons into smaller and finer pieces, so that games gain drastically detailed and more elaborated look almost free of charge in terms of performance.



There are three tessellation modes available in this version of the benchmark:
Moderate Mode
This mode is targeted to provide reasonable performance on a wide range of DX11 hardware.
Normal Mode
Default mode available in the benchmark shows optimal quality-to-performance ratio. That's the way to achieve prominent visual difference with hardware tessellation technology.
Extreme Mode
It is designed to meet the perspectives of the next series of DX11-capable hardware pushing up the tessellation level to the extreme in the next 1-2 years.

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